Dag 6 en 7: Los Angeles

8 augustus 2018 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

07/08/2018

In de middag kwamen we aan in Los Angeles  op een mooi RV resort . We zijn die middag meteen lekker gaan zwemmen bij het zwembad. Na het zwemmen liepen we richting Pine Avenue, waar ontzettend veel outlets van Nike, Adidas en Ray Ban waren. Sven heeft nog mooie Nike schoenen gescoord. Daarna zijn we verder richting het water gegaan waar allemaal restaurants en terrasjes waren. Wat echt Amerikaans is, en wat we erg merken,  is dat bijvoorbeeld een koffie “small” ontzettend groot is. Als die mensen dan aan ons vragen;”Do you want small,medium or large?” antwoorden  we eigenlijk altijd meteen “small, small”.

Aan het water was nog een gezellig terrasje dus hebben we daar nog even gezeten.

Later in de avond liepen we weer terug naar het resort en maakten we ons klaar voor morgen, want dan gaan we naar downtown LA om mooie dingen van de stad te kunnen zien.

08/08/2018

Vandaag stonden we redelijk vroeg op en liepen we richting het metro station Downtown Long Beach, waar we vlakbij zaten. We gingen met de metro naar de noordkant van LA (wij zaten aan de zuidkant). We hadden een dagpasje voor 7 dollar gekocht waarmee we de hele dag gebruik van de metro konden maken. Wat erg fijn was aan de metro in deze stad is dat de metro bovengronds was, waardoor je veel meer van de stad onderweg al kon zien. Onze eerste halte was Hollywood Blvd bij de Walk of Fame. Er lagen tussen die tegels met namen van bekende sterren ook tegels waar geen naam op stond (die waren dus leeg)  en zat zelf even na te denken of ik mijn eigen naam er niet op zou gaan zetten maar heb dat toch maar niet gedaan.

Na de Walk of Fame zijn we richting de entertainment straat gegaan waar het ontzettend druk was. Hier vind je vooral veel restaurants en clubs.

Nadat we alles wel gezien hadden namen we de metro richting Santa Monica. Het strand was ontzettend breed en natuurlijk waren er veel mensen die daar rondliepen en op het strand zaten. Veel winkeltjes weer, maar dit keer ook een soort van kermis/attractiepark aan het strand. Bij een van de winkeltjes heb ik nog een leuk Amerikaans kentekenbord gekocht.

Daarna liepen we richting Venice Beach. Vanaf Santa Monica loop je gemakkelijk naar Venice Beach want de standen lopen over in elkaar. Het was rond de 45 minuten lopen en omg het was zo zo heet om in die zon te lopen. Er werd gezegd dat het rond de 36 graden was maar volgensmij zaten ze er een paar graden naast want het was heel heet.

Ik gebruikte het gekochte kentekenbord als zonnescherm voor me hoofd wat wel geholpen heeft gelukkig.

Onderweg waren er heel veel toiletgebouwen waar je ook je flesje kon vullen.

Bij Venice Beach was er een boulevard met natuurlijk weer talloze winkels, terrasjes en restaurants. Hier is ook de bekende  tv serie Baywatch opgenomen. We hebben ook nog wat leuke dingen gekocht daar en zijn daarna weer teruggelopen naar Santa Monica. Op de terugweg scheen te zon minder op mijn hoofd dus had ik me zonnescherm/kentekenbord weer in de tas gedaan. Vanaf Santa Monica stapten we op de metro terug naar Long Beach.

Ik vond Los Angeles een ontzettend mooie stad, hier waren eigenlijk ook geen zwervers te zien. Wel jammer dat alles ontzettend ver van elkaar ligt, om naar de welbekende “Hollywood” letters in de bergen te gaan moesten we ruim een uur met de metro (wat we uiteindelijk niet gedaan hadden).

Rond 7 uur in de avond kwamen we daar (Bij Long Beach) weer aan en besloten we om bij een door de camping aanbevolen pizzeria te gaan eten. We hadden alle pizza’s in de maat “small” genomen en alsnog kregen we het niet allemaal op. Gelukkig konden we het meenemen in een pizza doos.

Na het eten wilde ik zo snel mogelijk terug omdat ik nog wel even wilde zwemmen. Na 10 keer de route naar ons resort te hebben gelopen was het ons gelukt om verkeerd te lopen, maar we hebben de weg alsnog gevonden. Na het zwemmen was het tijd om te slapen  want morgen moeten we een redelijk lang stuk rijden naar Lake Havasu.

(de reisverhalen lopen vandaag en morgen wat achter maar dat komt omdat we nu in de Grand Canyon zitten en maar op 1 punt redelijke WiFi hebben📱)

1. Derk, Inge, Ian en Jason:
    12 augustus 2018
    Zo leuk om jullie ervaringen te lezen, het is net of we er weer zelf zijn! En leuke foto's!
  2. Inge Immerzeel:
    12 augustus 2018
    Tessa....wat schrijf je leuk..
    .echt leuk om jullie verhalen te lezen.... gr van Sjaak en Inge....
  3. Opa /oma:
    13 augustus 2018
    Hallo Amerika gangers,
    Wij volgen jullie nog steeds en genieten vn jullie belevenissen.Mooi dat Sven een paar Nikes gecoord heeft,ik heb dat vooR jullie neefje(Kaj 25 jr geleden ook gedaan.
    Gr