Dag 5: Santa Barbara

6 augustus 2018 - Santa Barbara, California, Verenigde Staten

06/08/2018

Vandaag vertrokken we vanaf Pismo Beach naar Gaviota bij Santa Barbara. We begonnen de dag redelijk feestelijk omdat mijn ouders vandaag 25 jaar getrouwd waren. 🎉 dikke fissa op de camping zat er niet in want na het ontbijt vertrokken we verder.

De weg naar Gaviota was erg door de bergen en dacht soms echt dat de camper zou omvallen😂. We reden via de Highway 101. Mijn ouders wilde graag langs de kust rijden, wat de TomTom die we bij de camper erbij kregen niet echt snapte dus die hebben we uiteindelijk maar genegeerd. Via de mobiel van sven hebben we een simkaart hier in Amerika gekocht met mobiele data zodat we onderweg WiFi hebben en Google kaarten kunnen gebruiken voor de routes, wat we uiteindelijk maar gebruikten als tweede TomTom.

Het was best zoeken met de weg vinden, en ondertussen wilde mijn moeder (en ik ook) naar het strand gaan omdat ze de zee zag, dus had sven even aan Google gevraagd waar we dan heen moesten rijden. 1 meter voor een bocht horen we ineens “Google zegt dat we hier rechts moeten”, hup mijn vader vol op de rem, gooit het stuur om, en we rijden de bocht in en allemaal geen idee waar we uit zouden komen. Na een stukje rechtdoor gereden te hebben op die weg zagen we een soort van houten hokje staan. Mijn vader kwam met het idee om even te vragen waar de zee was. “Hello can you tell me how long it is to walk to the beach?” Die gozer bij dat hokje zei dat het best dichtbij was en begon uit te leggen aan mijn vader hoe we moesten lopen totdat mijn moeder ineens door zijn uitleg heen riep “ Do you know where Camping Gaviola is?”, “uh yes you are at Camping Gaviola”. Bleken we gewoon bij de receptie van die camping te staan hahah. Wat een toeval.

Na wat uitleg begreep mijn vader uit het verhaal van de receptionist dat we zelf een plek mochten uitkiezen, en alle plekken stonden aan het water dus naar het stand kon mijn moeder zeker gaan. Het was een leuke camping met mooi uitzicht op zee, en dit keer waren er meer dan 2 douches gelukkig.

We hadden een ontzettend mooi plekje uitgekozen met mooi uitzicht en nadat we alle spullen buiten hadden gezet en wat gedronken hadden wilde mijn moeder nu echt naar het strand gaan. Daar hebben we even lekker liggen zonnen en zijn daarna weer naar de camper gegaan.

Ik moest van mijn moeder in dit reisverhaal trouwens vermelden dat er mooie pelikanen waren op het strand die ze op ooievaars vond lijken. Weten jullie dat ook weer! 🦅

We zaten met zn allen rustig voor de camper te chillen totdat er ineens een mannetje aan kwam rijden in een karretje die ons vertelde dat we helemaal niet een eigen plek mochten uitzoeken en vroeg ons of we wilde verplaatsen naar een andere plek. Hup alles ingepakt en 4 plaatsen verderop weer alles neergezet.

Ik had bij reviews over de camping gelezen dat het er in de avond en nacht ontzettend hard waait, nou dat hebben we gemerkt want in de avond vlogen we bijna weg. Niet normaal harde wind was daar.

Morgen vertrekken we naar een hele leuke bestemming waar we 2 dagen blijven; Los Angeles!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Moon:
    8 augustus 2018
    Nou jullie maken wel wat mee zeg😀 !Nog op een luchtbedje gelegen in de ZEE? Blij dat doro koffie heeft gescoord anders is ze niet te genieten😋. Geniet nog lekker en we kijken uit naar het volgende verhaal! Lieve groet van de ollies😘
  2. Opa /oma:
    8 augustus 2018
    Wat een intulectuele ouders hebbben jullie Tes en Sven.
    Wij hebben ook nog wel een Tom Tom liggen,staan alle plaatsen in.gr
  3. GEA en Pa .:
    8 augustus 2018
    Lieve familie. Wat één spannend en bijzonder avontuur, dit blijft voor eeuwig in jullie geheugen. Pa en ik genieten volop , van jullie reisverslag, en toegestuurde foto's. Héél véél liefs dikke 😘 vanuit één zonnig Zeist.
  4. Ria Van Kooten:
    9 augustus 2018
    Ik ga jullie zeker volgen. Heel veel plezier, fijne vakantie. Liefs aan allemaal. R
  5. Marianne Miltenburg:
    10 augustus 2018
    Wat een heerlijk verslag! Genot om te lezen! Leuk, straks al die protserige huizen van Amerikaanse beroemdheden langsrijden. En HOLLYWOOD in de bergen te zien staan.
    In San Francisco nog die zeerobben gezien?
    Tot een volgend verslag! Leuk!