Dag 17 en 18: Zion

19 augustus 2018 - Zion National Park, Utah, Verenigde Staten

18/08/2018

Rond half 11 kwamen we vandaag aan in Zion National Park. Na wat gegeten te hebben bij de camper gingen we direct op pad.

Vanaf de camping reden shuttle bussen. We namen de bus naar Zion National park ( onze camping zat namelijk net iets voor het park). Meteen waren we al naar het eindpunt van de route gegaan, dat eindpunt heette The Narrows. Hier kan je door de kloof van de Virgin River lopen.

Veel mensen hadden speciale waterschoenen en wandelstokken, wij hebben die niet genomen want die uitrusting was meer bedoelt voor de wat getraindere mensen. Als je de hele route zou willen lopen moest je namelijk ruim een uur door water lopen, wat ondanks de hitte wel kon leiden tot krampen omdat het water erg koud was. We liepen een stuk van de Riverside Walk, waarbij je ook in de rivier kan lopen. Onderweg ben ik nog met mijn moeder de rivier in geweest. Ondanks de temperatuur van 42 graden was het water best koud dus konden we even afkoelen. Ook waren er ontzettend veel eekhoorns, hele kleine schattige. Jammer dat ik er geen een mee kan nemen naar huis.

Daarna gingen we met de bus naar Weeping Rock. Hier Had je uitzicht over Angels Landing. Angels landing was ook een trail(wandelroute) alleen die was helaas gesloten vanwege rotsvallen. Jammer dat die route dicht was aangezien het een mooie route langs watervallen was. Stiekem de trail van Angels Landing lopen was ook geen optie aangezien er dan kans was op een boete/gevangenisstraf en het was bovendien niets voor niets gesloten.

Wel Konden we vanaf Weeping Rock ook watervallen zien, ze waren niet groot omdat het erg droog is geweest de laatste tijd in het park.

Nadat we weer teruggingen zijn we nog even naar het zwembad gegaan. En eindelijk hebben we in de avond een vuurtje kunnen maken met  marshmallows.

19/08/2018

Vandaag hadden we nog een dag in Zion. De temperatuur was vandaag weer erg hoog maar gelukkig was er een zwembad op de camping. We zijn redelijk vroeg opgestaan zodat we meer aan onze dag hadden en meer konden zien van het park. We stapten uit bij Lodge, vanaf dit punt kun je naar Emerald Pools wandelen. Emerald Pools staat bekend om zijn watervallen. Ook hier viel er weinig water door de hitte. We hadden mooi uitzicht en zijn ook nog een stukje door de watervallen gelopen.

Daarna namen we de bus terug naar de restaurants en terrasjes en hebben we daar even lekker wat gegeten en gedronken. We waren het daarna wel een beetje zat door de warmte dus stapte we in de dichtstbijzijnde bus in om weer naar de camping te gaan. Alleen namen we de verkeerde bus want deze bus ging te andere kant op, dus moesten we weer bij de eerst volgende halte eruit stappen en bij de goede bus instappen. Lekker slim weer.😂😂

We zijn meteen bij aankomst op de camping het zwembad ingegaan en hebben daarna lekker gechilled.

We hebben tijdens onze reis al vele parken bezorgd (Grand en Bryce Canyon bijvoorbeeld) maar ik vond Zion National Park niet zo heel bijzonder. Het was wel fijn dat je kon zwemmen tijdens het wandelen en het wandelen zelf was hier wel leuker door het water maar hele hele mooie dingen zoals bij de Bryce Canyon  heb ik niet zo gezien in dit park. Komt ook deels omdat er vele wandelroutes dicht zaten vanwege rotsvallen etc..

Morgen gaan we naar.... LAS VEGAS. Ik verheug me zo erg op deze stad. Wil hier al zo lang heen dus ik ben benieuwd😊