Dag 15 en 16: Bryce Canyon

17 augustus 2018 - Bryce Canyon National Park, Verenigde Staten

16/08/2018

Vandaag kwamen we om 1 uur in de middag aan in Bryce Canyon National Park.

Bij ieder resort/ Campground heb je op je plek een vuurkorf staan waar je in de avond een vuurtje kan maken, alleen wij hadden steeds geen houtblokken, en we maken geen vuurtje in de avond omdat

mijn vader niet zo van die vuurtjes houdt (alles stinkt dan enzo).🔥🔥🔥

Na het ontbijt waren Sven, mijn moeder en ik in de camper en mijn vader zat buiten op een stoel totdat de buurvrouw met de vraag aankwam of we haar houtblokken wilden hebben (echt toeval wel) omdat ze die dag naar huis vloog. “Oh yes of course Nice , Thank you” zei mn vader op de vraag of hij die houtblokken wilde hebben. Daar keken we allemaal wel even van op dat hij dat antwoord gaf.

We hadden in ieder geval houtblokken voor een vuurtje.

Nu hopen dat we op de volgende camping een vuurtje kunnen maken...

We zijn na het bijkomen van de reis richting de shuttle bushalte gegaan die vooraan onze camping was. We gingen richting Inspiration Point, waar je volgens de boekjes heel mooi uitzicht had over Bryce Canyon. En dat was zeker waar! Om naar Inspiration Point te komen moet je eerst een trail lopen(soort wandelroute). Tijdens de wandeling kijk je over Bryce Canyon en heb je ontzettend mooi uitzicht.

Nadat we foto’s hadden gemaakt zijn we weer met de bus richting onze camping gegaan en zijn we bij het zwembad gaan zitten. Morgen doen we de rest van de route langs de Bryce Canyon.

Oh en even terugkomen over het vuurtje wat we heel graag wilden maken,  wij hadden precies weer een plek Tussen de bomen. Mijn vader vond het niet echt een goed idee om tussen de naaldbomen daar een vuurtje te gaan maken. Hele camping straks in de fik door ons vuurtje ofso haha.

Morgen hebben we nog een dag in Bryce Canyon.

17/08/2018

Vandaag gingen we weer met de bus richting Bryce Canyon. We zijn bij Sunrise Point eruit gestapt waar je de Navajo Trail kon lopen. Dit is een route erg stijl naar beneden waarbij je uiteindelijk eindigt op het diepste punt van de Kloof. We waren op 1/8 deel toen Sven het wel mooi vond en terug wilde. We zijn toen maar naar Sunset Point gelopen.  Onderweg vond ik het er eigenlijk toch best wel cool uitzien om tussen die Bryce Canyon te lopen en uiteindelijk op het diepste punt te staan dus besloten mijn moeder en ik die route toch wel te lopen. Mijn vader wilde eigenlijk ook wel mee dus gingen we met zn drieën.

Om de Navajo Trail te lopen moest je wel de goede kant kiezen (rechter kant van het bord), en welke kozen wij? De linker😰. Er stond namelijk een bord met Navajo Trail erop en zowel links als rechts had je een wandelroute. We keerden dus weer terug naar boven, terug voor de andere kant. Eenmaal toen we weer boven waren vond mijn vader het wel goed geweest met het stijl naar beneden wandelen en wachtte op mijn moeder en mij terwijl wij de Navajo Trail (de rechterkant ) gingen lopen. Het was erg stijl maar we zijn beneden gekomen. Wel werd er veel gewaarschuwd voor zuurstoftekort onderweg door hoogteverschillen dus liepen we rustig naar beneden. Nadat we weer boven waren gekomen keerden we terug naar de camping en gingen we naar het zwembad afkoelen want het was rond de 40 graden.

Na het avondeten zijn wij met de shuttle bus naar het dorpje gegaan waar veel winkeltjes en restaurants waren met allemaal cowboy aankleding. Heel vaak heb ik het liedje van Cowboy Billie Boem gehoord van mijn moeder 🎼. (“Wie rijdt er op zn paard door de prairie? Het is Cowboy Billie Boem”).🕺🏻🐴

Morgen gaan we naar Zion National Park waar we ook weer 2 dagen blijven!