Dag 13 en 14: Moab

15 augustus 2018 - Moab, Utah, Verenigde Staten

14/08/2018

Vandaag gingen we naar Moab waar we 2 dagen blijven. Onderweg naar Moab wilden we nog naar een vieuwpoint gaan in Canyon Lands National Park. We dachten een kortere route te rijden wat binnendoor Canyon Lands zelf was. Uiteindelijk na 1,5 uur lang daar gereden te hebben op een weg waar geen einde aan leek te komen vonden we het wel erg lang duren, vooral omdat de tank nog maar halfvol zat. We besloten om ergens bij een visitor center te stoppen en te vragen of ergens een benzine station was. Helaas was die nergens aanwezig in het park en moesten we het hele eind van 1,5 uur weer terugrijden, en hopen dat we het gingen redden met de tank anders stonden we daar in dat Park met pech. Uiteindelijk hebben we het gered tot het benzine station en zijn we daarna maar naar de camping doorgereden want we hadden het allemaal wel een beetje gehad na een lange route langs allemaal rotsen.

Op de camping hebben we de hele middag lekker rustig aan gedaan en gezwommen.

15/08/2018

Vandaag zijn we bij Arches geweest. Zelf ben ik blij dat we hier eindelijk zijn geweest want ik hoor al een week lang dat we hierheen gaan van me moeder en zij kan Arches zo zo irritant uitspreken ( Artjus zegt ze omdat ze het op zn Engels niet kan uitspeken).

Het Was 10 minuten rijden vanaf de camping . Arches of Artjus😜 zijn stenen bogen die in de natuur zijn ontstaan. Ook zijn er wandelroutes 😰 naar de bogen toe. Gelukkig hadden we een korte route gedaan naar een stenen boog toe omdat zowel sven als ik het lopen niet echt zagen zitten. Eigenlijk vind ik dat ze een roltrap of elektrische karretjes moeten hebben voor mensen die niet willen lopen. 💃🏻

In de middag Reden we weer terug en hebben we weer bij het zwembad gezeten. In de avond gingen we lekker uiteten bij een echt Amerikaans restaurant. Onderweg naar het restaurant liepen we langs 2 autoverkopers waardoor sven en mijn vader afgeleid werden. De prijzen zijn hier wel heel erg laag vergeleken met Nederland hoor.

Bij het restaurant kregen we al een niet normaal groot glas water standaard erbij en kon je onbeperkt drinken, wat daar erg normaals is. Zowel in restaurants als bij de Mac Donalds kan je gewoon je drinken blijven aanvullen. We hebben daar heel erg lekker gegeten, ik zal foto’s toevoegen van het eten. Wat wel leuk was in dit restaurant is dat ze een dakterras hadden wat uitzicht gaf over de stad.

Het waren 2 geslaagde dagen in Moab.

Morgen gaan we naar Bryce Canyon.

1. Moon:
    16 augustus 2018
    Hihi, ik zie het al helemaal voor me zoals je alles beschrijft tess😂. Erg leuk hoor! Jullie maken flink wat kilometers! Leuk jullie vd week even gesproken te hebben. Groetjes en nog heel veel plezier!
  2. Opa /oma:
    16 augustus 2018
    Jullie moeten benzinemeter wel in de gaten houden hoor.Er zullen wel een paar g.v.d gelaten zijn,maar is toch goedgekomen,Mooi verhaal verder.Moet jij Tessa al de testen zelf bedenken,of doet de rest ook nog een bijdrage?
  3. Ria Van Kooten:
    16 augustus 2018
    Wat is het daar toch prachtig, en wat een prachtige beschrijving van de reis. Top Tess. Mooie foto's. Blijf genieten en heel veel beleven.
  4. Derk, Inge, Ian en Jason:
    17 augustus 2018
    Wat een avontuur beleven jullie, zeg! Dat vergeet je nooit meer! En wel een beetje lief zijn voor je moeder hè, hahaha😂
  5. De "Sttaltjes":
    18 augustus 2018
    Leuk om jullie reisverslag te lezen. Je kunt het leuk vertellen Tessa!