Dag 12: Monument Valley

13 augustus 2018 - Monument Valley Navajo Tribal Park, Verenigde Staten

13/08/2018

Vanochtend vertrokken we richting Antelope, wat zandgrotten zijn. In het vorige reisverhaal had ik al verteld dat we hoopten dat er nog plek was omdat we niet gereserveerd hadden. We kwamen er pas een dag geleden achter dat we moesten reserveren namelijk. In de zandgrotten ga je met een gids (alleen mag je er niet in). We kwamen daar aan en de hele dag was al uitverkocht wat een teleurstelling was aangezien dit toch wel een van de mooiste dingen was in Amerika/ de plaats Page. Uiteindelijk  besloten we maar gewoon naar de volgende bestemming te gaan; Monument Valley.

Dit is hét land van de indianen, en wordt ook wel Navajo Nation genoemd. Hier spelen vooral veel tradities en rituelen een belangrijke rol en er is ontzettend veel terug te zien van de Indianen.

Onderweg naar onze Campground besloten we even langs een visitor center te gaan, dit moet je zien als een soort centrum met winkels, restaurants, informatie etc. We zaten eerst nog te twijfelen of we een Jeep Tour wilden gaan doen alleen dit Was wel heel heel erg aan de dure kant dus besloten we er gewoon zelf naar plekken te rijden met de camper.

Onderweg naar verschillende plekken kwamen we bij een uitzichtpunt nog een visitor center tegen waar ook een museum van Indianen was wat we hebben bekeken ( niet al te lang want een museum is niet onze favoriete bezigheid).

Mijn ouders hadden het idee om een wandelroute door Monument Valley te doen, wat ik totaal niet zag zitten. Wandelen, ik snap niet wat er leuk aan is. De route kon je alleen met een normale auto of lopend doen en niet met de camper. Bij Het visitor center hingen waarschuwingen dat de wandelroute helaas (😂) niet te lopen was vanwege de hitte wat mijn ouders wel jammer vonden, maar wat ik juist een ontzettend goede waarschuwing vond.

Daarna zijn we doorgereden naar onze Campground wat mooi midden in Monument Valley zelf zat. Vooral met zonsondergang was het plekje heel mooi wat wij hadden.

Morgen gaan we naar Moab!

1. Opa /oma:
    16 augustus 2018
    Wat jammer voor jullie dat de wandelroute i.v.m. De warmte niet is doorgegaan,had wel leuk geweest.Toch een mooiverhaal hoor.gr.opa/oma
  2. Derk, Inge, Ian en Jason:
    17 augustus 2018
    Wauw, mooie foto's! Inderdaad jammer van de wandeling, in Bryce, Zion en Yosemite wel gaan wandelen, hoor (dat zeiden Ian en Jason zelfs ook) !!! Maar daar is het hopelijk iets minder warm.
  3. Yvonne:
    21 augustus 2018
    Gaaf daar hè! Lang geleden is daar een Marlboro ( sigaretten) reclame opgenomen. Dat weten je ouders misschien nog wel!