Dag 11: Lake Powell

12 augustus 2018 - Lake Powell Navajo Tribal Park, Verenigde Staten

12/08/2018

Vandaag kwamen we aan op Lake Powell Resort. In de ochtend eet ik altijd als ontbijt geroosterd brood omdat ik het brood hier echt op een spons vind lijken soms, alleen het roosteren  ging niet echt soepel want het brandalarm in de camper ging af. Ook de heenreis vanaf de Grand Canyon naar Lake Powell ging niet echt soepel. Mijn moeder wilde graag even een stukje rijden met de Camper dus zocht mijn vader voor een afslag waar ze konden wisselen alleen hij  maakte een iets te scherpe bocht waardoor een kastdeurtje open ging en de borden op de grond vlogen. Gelukkig is er maar 1 bord kapot haha.

In Lake Powell is de Glen Canyon te zien waar de Colorado rivier echt dichtbij te zien is.

Als eerste gingen we naar Glen Canyon Dam. Ontzettend mooi uitzicht over het water met een grote brug. Het is moeilijk uit te leggen hoe het eruit zag maar op de foto’s is te zien dat het uitzicht niet verkeerd was in ieder geval😊.

Na de Glen Canyon Dam vertrokken we naar het Resort om ons aan te melden en hadden daarna het plan om te gaan zwemmen.

Op de plattegrond die we bij de receptie kregen stond dat er een zwembad aanwezig was, alleen die bleek een paar kilometer verderop te zijn dus zijn we uiteindelijk naar het meer gegaan die tegenover ons Resort lag. Het was heerlijk om daar te zwemmen en af te koelen.

We waren van plan om in de avond naar Horseshoe Bend te gaan, vanaf hier schijnt het ontzettend mooi te zijn om de zonsondergang te zien in de avond. Rond half 7 gingen we avondeten en tijdens het eten zagen we de zon al zakken dus aten we (op commando van mijn moeder) ons eten snel op. Ze wilde meteen weggaan om de zonsondergang te zien terwijl mijn vader wel dacht dat de zon niet zo snel onder zou gaan. Uiteindelijk zijn we toch de camper in gestapt en onderweg naar Horseshoe Bend zagen we de zon steeds meer zakken en hoorde je “Chris sneller rijden anders zijn we te laat”. Eenmaal aangekomen daar renden Sven, mijn moeder en ik de camper uit terwijl mijn vader nog even moest parkeren. Op badslippers namen we een sprintje naar boven (was echt zwaar om door het zand te rennen) en op het moment dat we aankwamen op de top, waar je de zonsondergang goed kon zien, zakte hij onder. Sven heeft nog net een goede foto kunnen maken.

Ook kon je vanaf het punt waar je de zon zag ondergaan ook helemaal naar beneden lopen naar nog een mooi uitzichtpunt. Ik bleef even rusten want had het idee dat ik een marathon had gerend dus liepen Sven en mijn moeder naar beneden. De foto’s die ze daar hadden gemaakt waren erg mooi en had wel een beetje spijt dat ik niet was meegegaan.

In de avond hebben we voor de camper Gezeten en zagen we ontzettend veel vallende sterren. Zo mooi om te zien!💫

Morgen hopen we in de ochtend nog een de zandgrotten te gaan in Page (hopelijk is er nog plek omdat je eigenlijk moest reserveren). Daarna gaan we door naar Monument Valley.

1. Britt:
    15 augustus 2018
    Leuke verhalen hoor!
    Hahaha keukenkast open, borden op de grond, weer iets voor jullie he haha.
    Mooie foto's!
  2. Marianne Miltenburg:
    15 augustus 2018
    Inderdaad een schitterende zonsondergang! Is ie bewogen vanwege het hardlopen...?
    ;) Wat is Dorothy streng zeg! Doorlopen, dooreten... Vergeef het haar maar, ze wil natuurlijk niks missen!! Zo'n reis is duur genoeg. Hahaha.
    Toen wij in 2005 zo'n jeepsafaritocht in Monument Valley deden met een indiaan, viel de motor uit. Mobiele telefoons werken daar niet, maar de man had wel een zendertje en kon een andere jeeprijder oproepen. Gestart met zijn accu, iedereen (8) de auto uit en duuuuuuwen! Genieten hè?!
  3. Yvonne:
    21 augustus 2018