Dag 9 en 10 : Grand Canyon

10 augustus 2018 - Grand Canyon National Park, Verenigde Staten

10/08/2018

Vandaag kwamen we redelijk vroeg, eind van de ochtend, aan in Grand Canyon National Park. Zowel het park als de plekken waar zeer ruim. Nadat we de camper hadden neergezet en even wat gegeten hadden vertrokken we naar de bushalte dichtbij het park. Onderweg naar de bushalte zagen we nog een wild dier lopen, er werd hier ook voor gewaarschuwd dat er veel wilde dieren zijn. Sven zat mij bang te maken dat er leeuwen en tijgers liepen dus ik zat de hele tijd om me heen te kijken dat er geen tijger of leeuw achter me stond  ineens haha 🐅🐅🐆🐆

Er rijden heel veel shuttle bussen door het park die langs allemaal verschillende punten rijden waar je kan uitstappen. Er zijn 3 routes; de oranje, rode en blauwe. Vandaag namen we de blauwe als eerste. Om de 10 minuten reden de bussen dus het wachten op de volgende bus viel heel erg mee.

We stapten bij ieder punt uit om zoveel mogelijk van de Grand Canyon te zien. Er was wel rook te zien van de bosbranden dus heel ver uitzicht hadden we niet maar dat lag er ook wel aan op welk punt je uitstapte.

Het scheelde heel erg dat we vandaag niet al te laat aan kwamen want we hebben de hele blauwe route gedaan en nog een stuk van de rode route.

Alle routes stoppen bij andere punten dus vandaag ook 3 soorten kleuren routes.

Voordat we het wisten was het al half 7 ‘s avonds en stapten we met de rode route uit op het laatste punt waar je wat kon drinken en er een winkel was met spullen van de Grand Canyon. Ik heb nog 2 leuke ringen gekocht in dat winkeltje, daarna namen we de bus weer terug de camping.

Na het avondeten was het al donker en moesten we nog douchen. Helaas was er maar 1 gebouw met douches op het hele park dus liepen we met zn vieren naar het douchegebouw toe omdat het erg donker was. Bij ieder ritselend geluid in de bosjes schrok ik 😂🐅🐆.We zijn onderweg niet aangerand door een wild loslopend dier en kwamen weer veilig terug bij de camper.

Morgen blijven we nog een dag bij de Grand Canyon en nemen we de oranje route die de andere kant van de Grand Canyon opgaat.

11/08/2018

Vandaag namen we de oranje route. Wat bij deze route wel anders was dan bij de blauwe en rode is dat je bij ieder punt nog een mooi pad hebt waar je helemaal langs de Grand Canyon kan lopen. Onderweg veel foto’s gemaakt dat we op stenen bij de rand staan (we mochten van mijn moeder niet te dicht bij de rand gaan staan omdat we anders zouden vallen 🧚🏻‍♀️).

We zijn nog een stukje  naar beneden gelopen in de Grand Canyon zelf wat wel heel erg stijl was. Ook zagen we de Colorado rivier mooi stromen. Heel ver naar beneden zijn we niet gelopen, vooral ook door de hitte.

Bij het laatste punt wat we namen van de oranje route hebben we nog een ijsje gegeten. Bij dit punt was er een toren waardoor je helemaal in de verte kon kijken, heel mooi! Daarna namen we de bus weer naar de camping en gingen we met de camper nog naar 3 plaatsen toe waar je mooi uitzicht zou hebben. De bussen reden niet naar deze punten toe dus kon je alleen maar met de auto bereiken.

Nadat we alle drie de punten langs waren geweest wilden sven en ik nog even WiFi hebben dus reden we terug naar het 1e punt.  Alleen daar hadden we een beetje bereik met het simkaartje die we hier hadden gekocht namelijk.

Zoals ik al in een eerder reisverhaal vertelde moeten we alles tijdens het rijden in kastjes doen omdat anders alles door de camper gaat. Onderweg naar het 1e punt waren we allemaal wel een beetje moe van de hele dag lopen en alles bekijken totdat we ineens een harde klap en gladgerinkel hoorden, de koelkast was opengegaan tijdens het rijden en de wijnfles was eruit gevallen. De wijn stroomde helemaal over de vloer, leek wel de Colorado rivier 😂.

Later op de avond hebben we gegeten op het park bij een restaurant en daarna nog voor de camper gezeten.

Morgen trekken we door naar Lake Powell.