Dag 1: Aangekomen in San Francisco

2 augustus 2018 - San Francisco, California, Verenigde Staten

02/08/2018

Om 3 uur ‘s nachts ging de wekker, eindelijk was het dan zover; we gaan naar Amerika! Op woensdag 1 augustus hadden we nog snel de laatste zaken afgerond om de volgende dag te kunnen vertrekken.

We gingen die ochtend nog  even wat eten en drinken thuis en nadat we de laatste kleine dingen in de koffers hadden gedaan vertrokken we rond 04:00 uur  van huis om aan de voor ons zo lang verheugde reis te beginnen.

We hadden  al online ingecheckt dus dat scheelde alweer wat tijd op Schiphol (hoopten we).

De wachtrij bij het inchecken van de ruimbagage was aan de lange kant maar daar tegenover stond dan wel weer dat de rij bij de douane snel ging.   Rond 8:00 vertrokken we vanaf Schiphol richting San Francisco met een tussenstop in Frankfurt. Dit was een uurtje vliegen, en eenmaal aangekomen op het vliegveld van Frankfurt moesten we nog best snel haasten voor de tweede vlucht, maar we hebben het gered!

We vlogen met een ontzettend groot vliegtuig met twee(!) verdiepingen van vliegtuigmaatschappij Lufthansa en ik hoop van harte dat alle andere luchtvaartmaatschappijen dezelfde kok hebben als Lufthansa want het eten was echt top. Ik ging me gewoon tijdens de lange vlucht van 11 uur steeds verheugen op het moment dat we weer eten kregen haha. Ik klapte soms automatisch al me tafeltje uit als de stewardessen langsliepen met die karretjes, je kan maar beter alvast voorbereid zijn toch! ;)

Om 13:05 in de  middag kwamen we aan in San Francisco en moesten we de voor ons onverwachte rij bij de paspoort controle bij het vliegveld  van SF nog overleven. Die Amerikanen kunnen ook overdrijven met die controles hoor...  Vervolgens konden we na de controle de ruimbagagekoffers van de band pakken  (ik vond het wel weer wat voor ons dat de koffers ergens anders waren beland maar gelukkig was dat niet het geval ) en reden we daarna met de metro naar ons hotel. Dit was een ritje van ongeveer 30 minuten.

Na het inchecken in het hotel zijn we de stad in gegaan en hebben we SF een beetje zitten verkennen. Wat een grote stad zeg, en behoorlijk veel rare gekkies ook. Het ligt er trouwens wel aan in welk gedeelte je loopt om die soort van zwervers tegen te komen.

Ik had een paar weken een quote gelezen over SF: “San Francisco has only one drawback: 'tis hard to leave." — Rudyard Kipling”, nou het zag er soms inderdaad niet heel gemakkelijk uit voor die zwervers om hier te leven en vroeg me soms af of ze ooit van een douche gehoord hebben. Maar zoals ik al eerder zei, een straat verderop liep je weer het “luxere” gedeelte in en viel het wel weer mee.  In Union Square hebben we in de avond nog even lekker geshopt, er zijn genoeg winkels hier!

Kortom, onze eerste dag was al erg indrukwekkend.

Morgen staat Alcatraz op de planning, de welbekende gevangenis. Voor nu is dit het einde van dag 1, tot morgen!

1. Moon:
    4 augustus 2018
    Leuk geschreven Tes😀! Blij dat alles op het vliegveld goed is gegaan. Had inderdaad iets voor jullie geweest als er een koffer zou ontbreken.... heel veel plezier gewenst, groetjes vanaf een luchtbedje in Kroatië 😎!
  2. Yvonne:
    4 augustus 2018
    Fijn dat alles goed is verlopen! Geniet er lekker van! Hebben ze Chris nog gehouden in Alcatraz?😉
  3. Derk, Inge, Ian en Jason:
    Hey familie Gresnigt!
    Wat een leuke eerste blog, Tessa! Ik zie jou al helemaal zitten in dat vliegtuig, iedere keer dat tafeltje uitklappen, hahaha!
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen, dan kan het avontuur nu echt beginnen! Ik kijk al uit naar je volgende verhaal!
  4. Cora en Jack:
    Hoi luitjes,
    Wat leuk om te lezen! Geen vacatures bijAlcatres voor Chris en Sven?. Druk programma voor jullie maar probeer ook het relaxte vakantiegevoel te houden. Veel plezier.
  5. GEA en Pa .:
    5 augustus 2018
    Lieve allemaal. Wat één geweldig leuk reisverslag, Chapeau. Op deze manier leuk mee genieten. Heel indrukwekkend, en toch wel spannend. Veel plezier en liefs.
  6. Opa /oma:
    Hoi Luitjes,
    wat een leuk verhaal van de eerste dag,zal allemaal wel spannend zijn geweest.
    hopelijk genieten jullie van alles ,in zo`n groot land.
  7. Opa /oma:
    Hoi Luitjes,
    Wat een mooi verhaaal van de eerste reisdag.
    Het zal wel spannend geweest zijn,maar jullie zijn goed over gekomen.
    geniet van alles in zo`n groot land