Dag 3: Santa Cruz

4 augustus 2018 - Santa Cruz, California, Verenigde Staten

04/08/2018

Vandaag stonden we redelijk vroeg op en namen we de metro naar San Leandro, de plaats waar de verhuurder van onze camper zat. Onderweg naar San Leandro hadden we een beetje moeite met de weg vinden/de metrohaltes begrijpen want niet alles staat duidelijk aangegeven hier maar gelukkig was er een jonge gozer uit Nepal die ineens tegen ons begon te praten en ons vriendelijk hielp en ons de weg wees.  De Nepalees moest 2 haltes later eruit en bleef de hele weg bij ons dus wisten we in ieder geval dat we in de goede metro zaten en de goede lijn hadden genomen haha. Ook wilde hij wel mee helpen met sjouwen van onze koffers dus trok hij mijn koffer de hele rit met zich mee (had opzich niet gehoeven van mij want was bang dat hij ineens een sprintje trok ofso en dat m’n koffer dan weg was maar gelukkig heeft hij die actie niet uitgevoerd 😂💪🏻).

De weg vanaf het San Leandro metro station naar de Camper verhuurder was een redelijk zware tocht met 3 grote ruimbagage en 4 handbagage koffers maar we zijn er gekomen gelukkig. Eenmaal bij de verhuurder (Road Bear RV) aangekomen moesten we nog even wachten voordat de uitleg over de camper begon maar gelukkig was er free WiFi dus ik vermaakte me prima tijdens het wachten.

Na ongeveer 40 minuten kregen alle ouders een voorlichting over de camper, hoe alles werkte en hoe de luifel uitging etc. Daarna konden we onze koffers in de camper leggen en onze kleding netjes in de opbergkasten opbergen. Wat een grote camper zeg, en wat veel ruimte! Er zit ook een magnetron, vriezer en koelkast in. Het gas werd gechecked, de lakens, handdoeken en of alle elektronica het deed.

Nadat alles goed gekeurd was door de verhuurders, wat overigens ontzettend secuur ging bij hun, konden we vertrekken.  Daarna begon de reis naar Santa Cruz.  Het was wel even wennen in die camper hoor. Alles moet ik kastjes opgeborgen worden zodra je gaat rijden en dat hebben we geweten ook! We hadden bijvoorbeeld de tandenborstels even in het badkamertje los op de wasbak gelegd, flesjes water op tafel gezet en de opladers op het keukenblad gelegd en bij de eerste bocht die mijn vader maakte vloog alles door de camper heen en keken we alle vier geschrokt achterom wat dat gerommel was😂😂. Geen losse spullen dus in de camper laten liggen tijdens het rijden, alles moet in kastjes zitten.

Rond 3 uur in de middag kwamen we aan in Santa Cruz en kochten we meteen boodschappen in. We hadden bij de camper verhuurder een pasje gekregen, een soort bonuskaart waarmee je dan korting kreeg met boodschappen, wat wel echt onze life safer was. We schrokken allemaal toen we de prijs zagen van de boodschappen maar gelukkig hadden we onze Amerikaanse “bonuskaart”. De boodschappen zijn hier trouwens aan de dure kant helaas. Wel zijn de porties producten niet normaal groot. Een pot mayonaise hier is in Nederland bijna even groot als een pot saus die een snackbar heeft. Tijdens de bootschappen hadden we koffie gekocht voor mijn moeder ,die totaal niet zonder koffie kan, alleen het bleken koffie bonen te zijn in plaats van dat poeder wat je in een koffiezetapparaat doet. Er stond trouwens duidelijk op dat pak “beans” maarja, had ze waarschijnlijk niet gezien. 😂. Ze had dus de eerste dag geen koffie en dat was even een grote teleurstelling voor haar maar in het winkeltje op de camping hebben we aanmaak koffie kunnen scoren. Morgen is haar eerste doel; koffie poeder scoren.

Na de boodschappen reden we naar onze eerste Campground toe in Santa Cruz.

In de avond even wat pasta gegeten waar we wel aan toe waren na 2 dagen hamburgers en vette broodjes eten haha. Wat wel wennen is op deze campings in Amerika is dat ze geen afwasruimtes hebben. Je moet dus gewoon in de camper je afwas doen, ging ook prima.

Na het eten zijn we nog even naar het strand gewandeld. Wat was er een mooie  zonsondergang daar! Ik zal de gemaakte foto’s toevoegen op het reisblog zodat jullie die ook kunnen zien.

Morgen trekken we door naar Pismo Beach!

1. Michel & sandra bekker:
    6 augustus 2018
    wat een verhaal kan me al helemaal inleven als jullie thuis komen zal ik voor een lekker bakkie echte Hollandse koffie zetten

hou ons voor de rest maar goed op de hoogte
  2. Yvonne:
    7 augustus 2018
    Geweldig verhaal! Ik zie het al helemaal voor me! De camper met de losse spulletjes en Doro zonder koffie!!😛